Nowoczesne narzędzie do prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych.
PDWD.pl to w pełni zgodna z przepisami, nowoczesna aplikacja online umożliwiająca jednostkom administracji publicznej prowadzenie i publikację wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Nowoczesna alternatywa dla aplikacji WYKAZ Ekoportal
Z dniem 30 czerwca 2025 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska zakończy wsparcie dla systemu WYKAZ na stronie Ekoportal w zakresie udostępniania informacji o środowisku.

Po wyłączeniu aplikacji Wykaz na Ekoportalu, które nastąpi z końcem czerwca 2025 roku, jednostki administracji publicznej zobowiązane będą do samodzielnego prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych. PDWD to nowoczesne i w pełni zgodne z przepisami rozwiązanie, które pozwala bezpiecznie i wygodnie realizować ten obowiązek
Aplikacja PDWD umożliwia kompleksowe prowadzenie systemu ewidencji danych środowiskowych – w tym publikację kart informacyjnych, decyzji oraz zawiadomień – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami dotyczącymi dostępności cyfrowej (WCAG 2.2).
Aplikacja zaprojektowana z myślą o jednostkach administracji publicznej.
Zgodność z przepisami prawa środowiskowego, RODO, WCAG 2.2 oraz ustawą o dostępności cyfrowej to nasz fundament – nie dodatek.
Co oferuje nasza aplikacja?
Korzystaj z aplikacji bez instalacji – całość działa w chmurze. Wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.
System spełnia aktualne wytyczne dostępności cyfrowej, dzięki czemu jest w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Aplikacja spełnia wymagania ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. – gwarantujemy dostępność dla wszystkich użytkowników.
PDWD.pl spełnia wymogi:
- Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
- Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r.
- Zawieramy umowę powierzenia danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem RODO.
- Przeprowadziliśmy weryfikację procesora danych – spełniamy najwyższe standardy w zakresie przetwarzania i ochrony informacji.
- Serwery znajdują się na terenie Polski, w certyfikowanych centrach danych spełniających wymogi UODO.
- System jest chroniony codzienną kopią zapasową przechowywaną w dwóch niezależnych lokalizacjach oraz zabezpieczany zarówno komercyjnymi, jak i autorskimi rozwiązaniami.
Łatwa i intuicyjna obsługa, bez potrzeby przeprowadzania szkoleń. Możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników z przypisanymi rolami i uprawnieniami. Stałe wsparcie techniczne zapewnia stabilność działania, a system jest na bieżąco aktualizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Naszą wyszukiwarkę można łatwo osadzić na stronie internetowej lub BIP w formie iFrame, co pozwala na wygodną integrację z istniejącą witryną. Wyniki wyświetlane są dynamicznie, a linki otwierane w nowej karcie we właściwej witrynie aplikacji wykaz PDWD.
Dlaczego my?
Oferujemy kompletne rozwiązanie w modelu SaaS, zgodne z przepisami prawa środowiskowego, RODO, WCAG 2.2 oraz ustawą o dostępności cyfrowej. Nie musisz nic instalować ani utrzymywać serwera. Otrzymujesz gotowy, bezpieczny system w chmurze – zawsze aktualny i dostępny z dowolnego miejsca.
Oferujemy pełne wsparcie techniczne, codzienne kopie zapasowe oraz automatyczne aktualizacje dostosowujące system do najnowszych zmian prawnych. Obsługujemy szerokie spektrum instytucji – od urzędów administracji samorządowej i państwowej, przez jednostki organizacyjne, aż po placówki oświatowe i instytucje kultury. Niezależnie od wielkości czy profilu działalności, dostosowujemy nasze rozwiązania do indywidualnych potrzeb każdej jednostki.
aktywacja w 24 godziny tylko 1zł (netto)
Rozliczenie miesięczne lub roczne
Miesięczne
Rozliczenie
99 zł 159 zł
płatne co miesiąc przy umowie na minimum 12 miesięcy
Roczne
Rozliczenie
1188 zł 1908 zł
płatne z góry za 12 miesięcy
*prezentowane ceny są cenami netto
Zapewniamy
-
Opieka nad aplikacja zgodnie z wymogami ustawy o dostępności cyfrowej WCAG 2.2 oraz innych aktów prawnych o publicznym dostępnym wykazie danych
-
Stałe wsparcie i pomoc dla redaktorów i operatorów
-
Aktualizowany skalowalny serwer + serwer zapasowy wraz z monitorowaniem dostępności usługi
-
Codzienne kopie zapasowe w 2 niezależnych miejscach
-
Dostęp do rozwijanej bazy wiedzy dla redaktora
-
Aktualizacje funkcji, bezpieczeństwa i wydajności
Pytania i odpowiedzi FAQ
Od 1 lipca 2025 r. aplikacja „Wykaz” udostępniana na Ekoportalu przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska przestaje działać. Każdy podmiot zobowiązany do prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych (PDWD) musi robić to we własnym zakresie. Nasze rozwiązanie – PDWD – umożliwia pełną, zgodną z prawem publikację dokumentów środowiskowych online.
Alternatywą jest skorzystanie z własnego systemu ewidencji dokumentów środowiskowych, takiego jak wykaz PDWD. Nasza aplikacja spełnia wymogi ustawy i pozwala publikować informacje o środowisku online w formie interaktywnego wykazu, zgodnie z wymogami prawa po 2025 r.
Zgodnie z informacją Ministerstwa Klimatu i Środowiska, aplikacja „Wykaz” nie będzie już wspierana od 30 czerwca 2025 r. Powodem jest zmiana podejścia do publikacji danych – odpowiedzialność za udostępnianie informacji środowiskowych zostaje przeniesiona bezpośrednio na podmioty zobowiązane.
Po 30 czerwca 2025 r. publikacja dokumentów środowiskowych (kart informacyjnych, decyzji środowiskowych, zawiadomień itd.) musi odbywać się w ramach własnego Publicznie Dostępnego Wykazu Danych. Aplikacja PDWD umożliwia spełnienie tego obowiązku w sposób zautomatyzowany, zgodny z ustawą i wymogami WCAG 2.2.
Obowiązek prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych mają m.in. organy administracji publicznej, samorządy, instytucje wydające decyzje środowiskowe oraz inne podmioty udostępniające informacje o środowisku. PDWD jest dedykowany właśnie dla tych instytucji.
PDWD to aplikacja online (SaaS), która umożliwia prowadzenie Publicznie Dostępnego Wykazu Danych zgodnie z wymaganiami prawa. Jest to kompleksowy system ewidencji danych środowiskowych, który zastępuje funkcjonalność dotychczasowej aplikacji „Wykaz” na Ekoportalu.
Tak. Nasza aplikacja jest zgodna z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku oraz ustawą o dostępności cyfrowej. Spełnia wymagania WCAG 2.2 oraz RODO.
Tak, PDWD można zintegrować ze stroną BIP lub witryną jednostki. System udostępnia dane w sposób zgodny z wymaganiami i może być uruchomiony jako samodzielna podstrona lub iframe na stronie instytucji.
System zostanie uruchomiony w ciągu 24 godzin roboczych od podpisania umowy i przekazania danych konfiguracyjnych. Obejmuje to m.in. utworzenie konta, adresu pdwd.pl, przesłanie instrukcji oraz wsparcie w pierwszym dniu użytkowania (asysta startowa).
Nie. PDWD działa całkowicie w przeglądarce internetowej (Chrome, Edge, Firefox) – nie wymaga żadnej instalacji po stronie urzędu.
Jeśli nie zostanie podpisany aneks na kontynuację lub nowa umowa, aplikacja przejdzie w tryb archiwalny (do odczytu) na 14 dni. W tym czasie dane zostaną przekazane zgodnie z warunkami umowy.
Tak. Na wniosek, możemy utrzymać archiwalną wersję aplikacji online (np. pod adresem urzad.pdwd.pl) na dłuższy okres – na podstawie aneksu. Opłata za roczne utrzymanie archiwum odpowiada miesięcznej opłacie licencyjnej.
Po zakończeniu współpracy, zapewniamy przekazanie kompletnego archiwum danych w dwóch formatach:
- edytowalny plik Excel z pełnym wykazem PDWD i metadanymi,
- wersja webowa w formie statycznej (tylko do przeglądania), którą można osadzić na serwerze urzędu lub uruchomić lokalnie.
Dostęp do aplikacji w trybie odczytu utrzymujemy jeszcze przez 14 dni po zakończeniu umowy, a na życzenie – dłużej.
Telefon kontaktowy
(+48) 731 993 123
Adres e-mail
pdwd@zgodnastrona.pl
Nie czekaj do ostatniej chwili! Zobacz, jak łatwo możesz spełnić obowiązki ustawowe bez zbędnych kosztów i stresu.