Nowoczesne narzędzie do prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych.
PDWD.pl to w pełni zgodna z przepisami, nowoczesna aplikacja online umożliwiająca jednostkom administracji publicznej prowadzenie i publikację wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Nowoczesna alternatywa dla aplikacji WYKAZ Ekoportal
Z dniem 30 czerwca 2025 r. Ministerstwo Klimatu i Środowiska zakończy wsparcie dla systemu WYKAZ na stronie Ekoportal w zakresie udostępniania informacji o środowisku.

Po wyłączeniu aplikacji Wykaz na Ekoportalu, które nastąpi z końcem czerwca 2025 roku, jednostki administracji publicznej zobowiązane będą do samodzielnego prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych. PDWD to nowoczesne i w pełni zgodne z przepisami rozwiązanie, które pozwala bezpiecznie i wygodnie realizować ten obowiązek
Aplikacja PDWD umożliwia kompleksowe prowadzenie systemu ewidencji danych środowiskowych – w tym publikację kart informacyjnych, decyzji oraz zawiadomień – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymaganiami dotyczącymi dostępności cyfrowej (WCAG 2.2).
Aplikacja zaprojektowana z myślą o jednostkach administracji publicznej.
Zgodność z przepisami prawa środowiskowego, RODO, WCAG 2.2 oraz ustawą o dostępności cyfrowej to nasz fundament – nie dodatek.
Co oferuje nasza aplikacja?
Korzystaj z aplikacji bez instalacji – całość działa w chmurze. Wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.
System spełnia aktualne wytyczne dostępności cyfrowej, dzięki czemu jest w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Aplikacja spełnia wymagania ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. – gwarantujemy dostępność dla wszystkich użytkowników.
PDWD.pl spełnia wymogi:
- Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
- Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r.
- Zawieramy umowę powierzenia danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem RODO.
- Przeprowadziliśmy weryfikację procesora danych – spełniamy najwyższe standardy w zakresie przetwarzania i ochrony informacji.
- Serwery znajdują się na terenie Polski, w certyfikowanych centrach danych spełniających wymogi UODO.
- System jest chroniony codzienną kopią zapasową przechowywaną w dwóch niezależnych lokalizacjach oraz zabezpieczany zarówno komercyjnymi, jak i autorskimi rozwiązaniami.
Łatwa i intuicyjna obsługa, bez potrzeby przeprowadzania szkoleń. Możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników z przypisanymi rolami i uprawnieniami. Stałe wsparcie techniczne zapewnia stabilność działania, a system jest na bieżąco aktualizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Naszą wyszukiwarkę można łatwo osadzić na stronie internetowej lub BIP w formie iFrame, co pozwala na wygodną integrację z istniejącą witryną. Wyniki wyświetlane są dynamicznie, a linki otwierane w nowej karcie we właściwej witrynie aplikacji wykaz PDWD.
Dlaczego my?
Oferujemy kompletne rozwiązanie w modelu SaaS, zgodne z przepisami prawa środowiskowego, RODO, WCAG 2.2 oraz ustawą o dostępności cyfrowej. Nie musisz nic instalować ani utrzymywać serwera. Otrzymujesz gotowy, bezpieczny system w chmurze – zawsze aktualny i dostępny z dowolnego miejsca.
Oferujemy pełne wsparcie techniczne, codzienne kopie zapasowe oraz automatyczne aktualizacje dostosowujące system do najnowszych zmian prawnych. Obsługujemy szerokie spektrum instytucji – od urzędów administracji samorządowej i państwowej, przez jednostki organizacyjne, aż po placówki oświatowe i instytucje kultury. Niezależnie od wielkości czy profilu działalności, dostosowujemy nasze rozwiązania do indywidualnych potrzeb każdej jednostki.
aktywacja w 24 godziny tylko 1zł (netto)
Rozliczenie miesięczne lub roczne
Miesięczne
Rozliczenie
159 zł
płatne co miesiąc przy umowie na minimum 12 miesięcy
Roczne
Rozliczenie
1908 zł
płatne co miesiąc przy umowie na minimum 12 miesięcy
*prezentowane ceny są cenami netto
Zapewniamy
-
Opieka nad aplikacja zgodnie z wymogami ustawy o dostępności cyfrowej WCAG 2.2 oraz innych aktów prawnych o publicznym dostępnym wykazie danych
-
Stałe wsparcie i pomoc dla redaktorów i operatorów
-
Aktualizowany skalowalny serwer + serwer zapasowy wraz z monitorowaniem dostępności usługi
-
Codzienne kopie zapasowe w 2 niezależnych miejscach
-
Dostęp do rozwijanej bazy wiedzy dla redaktora
-
Aktualizacje funkcji, bezpieczeństwa i wydajności
Pytania i odpowiedzi FAQ
Od 1 lipca 2025 r. aplikacja „Wykaz” udostępniana na Ekoportalu przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska przestaje działać. Każdy podmiot zobowiązany do prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych (PDWD) musi robić to we własnym zakresie. Nasze rozwiązanie – PDWD – umożliwia pełną, zgodną z prawem publikację dokumentów środowiskowych online.
Alternatywą jest skorzystanie z własnego systemu ewidencji dokumentów środowiskowych, takiego jak wykaz PDWD. Nasza aplikacja spełnia wymogi ustawy i pozwala publikować informacje o środowisku online w formie interaktywnego wykazu, zgodnie z wymogami prawa po 2025 r.
Zgodnie z informacją Ministerstwa Klimatu i Środowiska, aplikacja „Wykaz” nie będzie już wspierana od 30 czerwca 2025 r. Powodem jest zmiana podejścia do publikacji danych – odpowiedzialność za udostępnianie informacji środowiskowych zostaje przeniesiona bezpośrednio na podmioty zobowiązane.
Po 30 czerwca 2025 r. publikacja dokumentów środowiskowych (kart informacyjnych, decyzji środowiskowych, zawiadomień itd.) musi odbywać się w ramach własnego Publicznie Dostępnego Wykazu Danych. Aplikacja PDWD umożliwia spełnienie tego obowiązku w sposób zautomatyzowany, zgodny z ustawą i wymogami WCAG 2.2.
Obowiązek prowadzenia Publicznie Dostępnego Wykazu Danych mają m.in. organy administracji publicznej, samorządy, instytucje wydające decyzje środowiskowe oraz inne podmioty udostępniające informacje o środowisku. PDWD jest dedykowany właśnie dla tych instytucji.
PDWD to aplikacja online (SaaS), która umożliwia prowadzenie Publicznie Dostępnego Wykazu Danych zgodnie z wymaganiami prawa. Jest to kompleksowy system ewidencji danych środowiskowych, który zastępuje funkcjonalność dotychczasowej aplikacji „Wykaz” na Ekoportalu.
Tak. Nasza aplikacja jest zgodna z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku oraz ustawą o dostępności cyfrowej. Spełnia wymagania WCAG 2.2 oraz RODO.
Tak, PDWD można zintegrować ze stroną BIP lub witryną jednostki. System udostępnia dane w sposób zgodny z wymaganiami i może być uruchomiony jako samodzielna podstrona lub iframe na stronie instytucji.
System zostanie uruchomiony w ciągu 24 godzin roboczych od podpisania umowy i przekazania danych konfiguracyjnych. Obejmuje to m.in. utworzenie konta, adresu pdwd.pl, przesłanie instrukcji oraz wsparcie w pierwszym dniu użytkowania (asysta startowa).
Nie. PDWD działa całkowicie w przeglądarce internetowej (Chrome, Edge, Firefox) – nie wymaga żadnej instalacji po stronie urzędu.
Jeśli nie zostanie podpisany aneks na kontynuację lub nowa umowa, aplikacja przejdzie w tryb archiwalny (do odczytu) na 14 dni. W tym czasie dane zostaną przekazane zgodnie z warunkami umowy.
Tak. Na wniosek, możemy utrzymać archiwalną wersję aplikacji online (np. pod adresem urzad.pdwd.pl) na dłuższy okres – na podstawie aneksu. Opłata za roczne utrzymanie archiwum odpowiada miesięcznej opłacie licencyjnej.
Po zakończeniu współpracy, zapewniamy przekazanie kompletnego archiwum danych w dwóch formatach:
- edytowalny plik Excel z pełnym wykazem PDWD i metadanymi,
- wersja webowa w formie statycznej (tylko do przeglądania), którą można osadzić na serwerze urzędu lub uruchomić lokalnie.
Dostęp do aplikacji w trybie odczytu utrzymujemy jeszcze przez 14 dni po zakończeniu umowy, a na życzenie – dłużej.
Telefon kontaktowy
(+48) 731 993 123
Adres e-mail
pdwd@zgodnastrona.pl
Nie czekaj do ostatniej chwili! Zobacz, jak łatwo możesz spełnić obowiązki ustawowe bez zbędnych kosztów i stresu.